Motivasi "CINTAI DIRI"

|



Bismillahirrahmanirrahim.Alhamdulillah,pada 22hb yang lepas Unit Akademik(UA) dan Unit Kebajikan dan Penempatan(UKP) PRISMA telah mengadakan Ceramah Motivasi “CINTAI DIRI” bertempat di Underground Villa Hijau selepas solat maghrib.


Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh pengerusi majlis Saudara Mohd Firdaus dan bacaan ayat-ayat suci al-quran secara bertarannum oleh Saudara Fadhil Noor.


Kemudian,majlis diteruskn dengn sesi Motivasi oleh Penceramah Jemputan,Ustaz Nordin Bin Samah,Pelajar Sarjana dalam bidang Usuluddin di Universiti Al-Albayt.Ustaz Nordin menerangkan kpd semua pelajar tentang kepentingn mencintai atau menyayangi diri sendiri.Ustaz juga memberikan nasihat-nasihat berguna yang dipetik dari Kitab Ihya’Ulumuddin,karangan Imam Al-Ghazali.


Seusai sessi motivasi,ustaz nordin juga mengendalikan Slot S.W.O.T. untuk sessi ini ini para peserta diminta membahagikan kertas yang diedarkan kepada empat bahagian dan diminta untuk mengisi ruangan itu bagi 1.STERGTH 2.WEAKNESS 3.OPPURTUNITY 4.THREAT. setiap peserta mesti mengenalpasti kekuatan,kelemahan,peluang dan ancaman di sekeliling mereka bagi mencapai matlamat diri.



Majlis kemudian ditangguhkan selepas sessi menyampaikan cenderahati kepada penceramah oleh Ustaz Mohd Nasir.Presiden PRISMA. Rata-rata peserta sangat berpuas hati dengan program yang dijalankan.Pihak PRISMA mendoakan agar kita sama-sama dapat mengambil manfaat dari apa yang disampaikan pada Ceramah Motivasi ini.Cintailah diri KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA.


Disediakan Oleh:


Abu Bakar Bin Mohamad Noor,

Ketua Unit Kebajikan & Penempatan

Persatuan Mahasiswa Malaysia Al-Albayt(PRISMA)


0 comments:

Post a Comment